måndag, april 16, 2007

Helgrapport

Blev precis vallad in i sovrummet av Yatzy. Hon tyckte att det var dags för mig att sova, men jag satte mig vid datorn istället. Nu glor hon lite surt på mig... hihi.

Blev väckt på ett helt underbart sätt imorse. Yatzy sa godmorgon genom att slicka mig på tårna och Lena hade vart och köpt mackor med brieost :)
Vi satte oss ute och hade lite picnick. Underbart!

Helgen har varit toppen. Jag har faktiskt varit glad, på riktigt. Sådär när det känns ända från tårna. Solen får mig att må bra. Tacka vet vet jag att vintern är över.

Igår var vi ute hos Johanna&Jennie som precis köpt hus. Det finns en massa att fixa till där så vi blev "mutade" med ananaspaj. Jag ryckte maskrosor hela dan. Kalla mig knäpp men jag tyckte det var jättekul. Ljudet av när man når roten och den går av tycker jag om. Ungefär som Pavlos hundar.
Är sugen på att rycka lite maskrosor nu med. hihi..
Solsken, maskrosrötter, grillning och trevligt sällskap. Avkoppling på hög nivå. Bättre än så kan det inte bli.

Idag har jag mest kurerat min huvudvärk. Treo, treo och treo. Har pysslat lite nu på kvällen. Har ett par beställningskort som ska vara klara snart. Fick klart ett idag.

Nu ska jag kolla på World Poker tour och imorgon börjar Pokermiljonen. :)
Tyvärr är inte min favorit med idag...

Gus Hansen- Pokergud





Lite bilder på den senaste PP-tavlan också. Theo´s storasyster Tilde ska ju så klart ha en hon med. Underbara ungar!






Åh vad bloggen krånglar. Varje gång jag ska lägga in en bild så blir texten helt muppig. *aagh* Datorkrångel. Blä!

Veckans att-göra-lista!
  1. Göra klart beställningskorten.
  2. Köpa nytt batteri till digitalkameran.
  3. Fixa till på balkongen. Skura och köpa nya växter och blommor. Längtar tills jag får påta lite i jorden.
  4. Artikel till scrappiz tävlingen.
  5. Göra en PP-tavla till Alva som fyller ett år.
  6. Ringa läkaren om social-fobi behandlingen.
  7. Fixa till alla länkar här på bloggen och fråga resterande om jag får länka till dom. Har frågat några stycken men nu är jag lite osäker på vilka jag har frågat och vilka jag inte har frågat. *skratt* Borde ha lärt mig vid det här laget att minnet är kort när jag ska insistera på att göra saker mitt i natten.

Det får räcka med måsten för den veckan.

Godnatt

PS. Ha överseende med mitt babbel&rabbel i det här inlägget... *skratt* Min trötta hjärna har svårt att hänga med idag.

6 kommentarer:

Karin B sa...

Vilka underbara PP-tavlor du gör!

Linda Muhr sa...

Vad duktig du har bilvit så snabbt..Underbara PP tavlor du har gjort redan..du har det i dig tjejen!

Kram Linda

Angela sa...

Åh vilken fin PP-tavla! Nallen var ju hur söt som helst!

helenehalmsjo sa...

Underbar tavla!!!!!

kram Helené

Helen sa...

Underbara PP-tavlor. Har suttit och kollat på dem ganska länge nu. Så fina!

Claudia79 sa...

Underbart fint!! Så glad att jag hittat hit!! Kommer att länka till dig från min blogg, hoppas det är OK!!:-)