måndag, april 16, 2007

Blandad kompott

Tacktacktack för alla snälla kommentarer.

Det är tur att ni inte kan se mig för jag är hemskt generad just nu..
Mina öron är inte speciellt samarbetsvilliga av sig...
Så här är det, när jag blir nervös eller generad så blir mina öron illröda. Dom lyser som stopljus. Kan ju säga att det är inte alltid speciellt roligt.
Mina öron är nog orsaken till varför jag haft långt hår nästan hela mitt liv, förutom engång och aldrig mer. Varje gång det var redovisning i skolan så hade jag håret nersläppt, likaså när man skulle gå på dejt, jobbintervju, möte eller något liknande.
Så nu är mina öron röda av allt beröm.

Angående Pokermiljonen. Förstår inte varför jag såg fram emot det. Så himla B. Kasst rent ut sagt. Så jag satte mig här vid datorn istället.. Googlade precis på coloring books och det här var en av sakerna som kom upp..
jag skrattade i alla fall.
Law&order målarbok. En sådan skulle jag vilja ha.. hihi..

Jag har hittat en jättebra sida som man kan använda till paperpiecing. Det är därifrån jag har fått mönstret till nallen i Tilde´s pp-tavla. Där finns en massa fina målarbokssidor, speciellt dom som ser ut så här och så här.
Jag kommer ihåg att jag hade en sån målarbok när jag var liten. Får en speciell känsla när jag ser dom. Vet inte hur jag ska förklara det riktigt.. känslan liknar väl lycka. Målarböcker var det bästa som fanns tyckte jag, och så klart Pippi. :)

Har försökt färglägga stämplar med mina distresser hela kvällen men det blir bara pannkaka av det hela. *arg* Tror att det är fel på mina albumblad. Färgen sugs in i dom svarta linjerna och det ser skitfult ut. Någon annan som haft liknande problem? Måste köpa nytt papper imorgon. Ge mig tips! Funkar distress ink på akvarellpapper?

Jag är så sugen på att pyssla, det riktigt kliar i fingrarna. Men jag vill inte göra kort. Vill göra något nytt!!.. Måste bara komma på vad det är.. Har tusen ideér som snurrar runt i huvudet men får ingen ordning på tankarna. Skulle vilja göra en cool idébok eller måla/scrappa en canvastavla.. eller sy, tova, brodera? Vad ska jag göra?

Lägger upp bilder på lite gamla tovade saker så länge..

kram


PS. Öronen har lugnat ner sig nu :)

2 kommentarer:

Linda Muhr sa...

Hej, hej!

Jag tycker du ska testa akvarellpapper, jag har haft album blad hela tiden jag målat men har oxå fått tag på olika kvalite, inte roligt!

Jag tycker att du ska göra en idé bok, och på framsidan ska du ha en PP tjej, typ Åsas i scrapbooking mm, eller om du hittar någon annan...fast det är vad jag tycker, själv är jag hemma för Vår av barn, samt att jag har super ont i halsen..men jag hoppas att jag hiner klart mitt PP kort till "en galen golfare" ;))

Kram Linda

Ewerhof sa...

Åh, jag älskade målarböcker också!
Kunde sitta i timmar och färglägga.
Numera ritar jag målarboksbilder själv och färglägger. Som en vidareutveckling av barndomen...eller galenskapen...