torsdag, april 19, 2007

Tyg, huvudvärk och att komma ut


Skulle vilja diskutera och gå in mer djupt i "komma ut" ämnet men mitt huvud sprängs så det blir sängen för min del.

Ni som inte hörde kvällspasset på P3 ikväll så finns den här på nätet.

Trevlig lyssning!

Inspirationen fortsätter att pocka och vill komma ut.. :) En sak är säkert, man slutar aldrig att komma ut.

Det märks att det var länge sedan jag sydde. Tvättade mina tyglappar idag, utan att sicksacka. (pucko) Det var en boll som kom ut ur tvättmaskinen. En färgglad boll. *skratt*

Har letat ytterligare mer inspiration förutom den som spritter i mig. Hittade dessa två ypperligt goda sidor med massa sytips, tyg, stickning osv.

Den där stora högen med tygbitar får mig att dregla. Vill ha en sådan hög här hemma hos mig. Vilken dröm.

Tror att mitt första syprojekt blir en rolig liten figur. Typ något liknande som på bilden här. Jag vill sy något som får mig att le och bli glad.



För övrigt på pysselfronten så är det lugnt. Har ingen ork eller energi att verkligen göra något. Jäkla huvudvärk! Har bara mest suttit och ritat, kluddat och färglagt lite. Om några dagar hoppas jag att jag kan dela med mig av några alster. Få se vad det blir... :)


kram

Inga kommentarer: