torsdag, maj 17, 2007

It's way past my bedtime...

Godnatt/Godmorgon


Det finns ingen tid som min hjärna är mest aktiv som på natten. Sitter här och funderar på allt jag vill göra.
.
Det känns som kreativiteten susar i mina ådror men mina händer har somnat.. eller så har dom åtminstonde myror i sig.
.
Satt tidigare och gjorde klart kortet till kortskissutmaningen på scrappiz. Den här veckan skulle man använda färgerna gult, grönt och rosa. Jag ville utmana mig själv till att göra ett kort utan att använda motivstämplar. Det var svårt.. Tycker att dom "enkla" korten är svårast att göra. Har svårt att bli nöjd med dom. Det känns så lite.. som att det fattas en hel massa. Har svårt för "less is more" Ska fota kortet senare idag så att ni får se...
.
Utöver tankar om kortmakeriet så har jag knåpat ihop en hel lista på saker som ska utmana mig att tänka i nya banor, att vara mer kreativ och njuta av skapandet.
  1. Ta mer självporträtt. Finns inte så många kort på mig eftersom det är oftast jag som fotograferar i våran lilla familj.
  2. Våga släppa prestationskraven och börja scrappa. Man kan inte bli bra om man inte övar. Allt måste inte vara perfekt.
  3. Pyssla snabbare. Ett kort tar väl oftast en hel dag eller två..
  4. Använda färger som jag oftast inte brukar.. mer färger överhuvudtaget.
  5. Ta minst ett annorlunda/spännande kort per dag.
  6. Testa nya stämplar. (Inte bara magnolia och hänglar&stänglar... även fast dom är söta som socker.)
  7. Scrappa mini-album, canvastavlor, askar, bokmärken etc. Mer altered åt folket.
  8. Göra kort utan motivstämplar.
  9. Använda fler mönstrade papper. Har svårt med att matcha olika mönstrade papper. Upptäcka nya kombos.
  10. Dekorera på nya sätt. Framför allt använda alla mina dekos och inte bara dom gamla vanliga... (blommor, brads och band)

Fastnar ni också i ett och samma mönster? Vad gör ni för att utmana er själva? Dela gärna med er av era tankar och tips.

/nattugglan

Ps. Lost var ju mer förvirrande än någonsin. Älskar denna serie samtidigt som jag blir helt tokig. Sliter typ av mig håret efter varje avsnitt. Så många frågetecken.

Inga kommentarer: