måndag, maj 14, 2007

Åldersnoja

Födelsedag..

På fredag så fyller jag 25år... Åldersnojan börjar sakta men säkert vinna mark.
Det började som en liten tanke bakom örat och har vuxit till ett skrik a´la Ronjas vårskrik. Fast inte lika förlösande.

Jag?
25 år?
Jisses!

Tankarna virvlar runt allt som man borde ha gjort vid det här laget.
Var man borde vara i livet.
Vad man borde ha åstadkommit.

Vart är jag?
Vilse!!
Snart 25år.
Långtidssjukskriven.
Inget jobb.
Gymnasie- drop-out.
Ingen idé om vad jag vill bli när jag blir "stor".
Om jag har tur så kanske jag får leva i 50år till.
Men ärligt. 50år! Det känns så lite.. och jag har ju inte ens börjat leva än.

Det skrämmer slag på mig!

1 kommentar:

Monica sa...

Äsch, inte ska du ha noja. Det är du alldeles för ung för! Ta den hjälp du kan för att reda ut din situation (som jag inte känner till) och se om/vad/hur du kan göra något åt allt! Tills dess önskar jag dig en riktigt skön födelsedag i förskott!!!