onsdag, maj 16, 2007

Loppisfynd

Sommaren närmar sig...

och det betyder.. shoppa loss på en massa roliga loppisar..
Jag älskar loppisar och auktioner. Att få rota runt bland en massa gamla saker och hitta små dyrgripar. Allt från knappar till burkar och askar.
Jag tycker om gamla vackra ting.

Det bästa minnet jag har från förra sommaren är när vi var på en gårdsauktion i en liten by i Jämtland. Min första auktion. Vackert väder. En massa olika saker. Roligt folk och gott fika. Det var underbart.
Hela sommaren letade jag efter böcker med djur och flora. Idag hittade jag en av dom på myrorna. Det blev en del knappar också.. Alltid bra att ha.



Jag är burk fetischist. Dom bästa burkarna hittar man oftast på loppis men även nya burkar i affärer. En del av min burksamling ser ni här nedan. Den illgröna med blommor och blad köpte jag från Åhlens idag. (Ja, jag är knäpp och lite koko i bollen)


Vad har ni för konstiga shopping objekt?

3 kommentarer:

Monica sa...

Jag är inte precis flärdfull, men jag har lite svårt att inte ha många läppglans på gång. De är ju så läckra! Det värsta är att alla har undefär samma färg. :-)

lillasara sa...

Jag handlar allt möjligt, men just metallburkar är jag också väldigt förtjust i - gillar din samling!!!

elsamajarun sa...

Grodor!!!! Jag har alltid älskat grodor ända sen jag var barn, och har samlat i snart 20 år, så det brukar kunna hänga med några såna hem, lite då och då.
Jag gillar också burkar, men mest gamla, har några jag tagit reda på i mitt föräldrahem.