lördag, maj 05, 2007

Utmanad


Jag har blivit utmanad av Angela

Okej.. här kommer ett tappert försök att svara på frågorna. Kan bli lite flummigt men jag skyller på smärtstillande tabletter. Here we go...

Tre saker jag inte förstår:

  1. Varför jaginte kan bli av med mitt enorma sockersug. Socker i någon form är första tanken på morgonen och även sista tanken på natten. Min hjärna är besatt av socker.
  2. Varför amerikanska folket valde president George W Bush och sedan även valde att han skulle sitta kvar i fyra år till.
  3. Serien Lost. Förstår mindre och mindre för varje avsnitt.. och det är underbart. Älskar den serien. Många frågor och inga svar.

Tre saker som finns på mitt skrivbord:

Det finns en massa saker. Det behöver städas som sagt. Men jag ska välja ut "tre".

  1. Snusdosor.
  2. En vattenflaska.
  3. En stor hög med papper. Tidningar, post, Yatzys bok, min deklaration, H&M katalog, V75 program osv.

Tre saker jag gör just nu:

  1. Snusar
  2. Har ont i huvudet.
  3. Kollar på TV samtidigt som jag skriver.

Tre saker jag vill göra innan jag dör:

  1. Skaffa en familj med Lena. = ett stort hus, barn och fler hundar.
  2. Gå en pilgrimsvandring helt ensam. Naturen, jag och mina tankar.
  3. Bli "frisk".

Tre saker jag kan göra:

  1. Prata Finska. Fast jag förstår bättre än vad jag pratar.
  2. Nudda näsan med tungan.
  3. Läsa snabbt.

Tre saker jag inte kan:

  1. Vissla.
  2. Laga mat. (såå tråkigt)
  3. Hantera pengar. Min plånbok gapar oftast tomt. Shop-o-holic!

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:

  1. Lena Nevander-Friströms ljudbok -Men hålla! Vad väntar du på?. En väldigt väldigt bra bok och hon är en helt underbar talare. Mycket vis kvinna!
  2. Lars Winnerbäck
  3. Rebecca Vinterbarn Elg

Tre saker jag skulle vilja lära mig:

  1. Olika hantverk inom konsten. Drejning, akvarellmålning, silversmide, skulptur, fotografera, sy, väva osv osv.
  2. Självkänsla och självförtroende. Hur gör man?
  3. Spanska

Tre favoriträtter:

  1. Lenas vegetariska lasagne.
  2. Lenas kycklinggryta, fast utan kyckling, och med quorn istället.
  3. Pastasallad med fetaost, kidneyböner och röd pesto.

Tre personer jag utmanar att svara på samma frågor:

  1. Petra/Paradise
  2. Linda Muhren
  3. Helena/Landstoken

Puh... Det gick ju ganska smidigt.. Nu vet ni en hel drös med nödvändigt/onödigt vetande av mig.

Nu blir det en dos tabletter och sängen för min del.

1 kommentar:

Landstoken sa...

Hej
ja, då har jag svarat på minn utmaning :) Det var inte lätt. Villka fina alster du har i din blogg. Jag kommer tillbaka för mer inspiration helt klart.
Hälsningar
Helena