torsdag, juni 14, 2007

En död fisk?

Idag är jag ungefär lika pigg som en död fisk, jämfört med igår då jag var pigg som en mört.

Samma procedur imorse som igår. Ta hundarna, lämna in bilen på service och gå hem.

Varför gör man om detta då?

Jo, för det finns inget mer opålitligt än en bilfirma/verkstad.
Vi väntade på att dom skulle ringa från verkstan hela dan igår. Vid halv fem tiden så ringde Lena dit för att höra hur det går. Dom hade inte ens börjat med bilen. Lägg till att dom stänger kl.17 [fick vi reda på då] och att dom inte hade tänkt att ringa oss överhuvudtaget.
Kan man bli mer irriterad?
Lena var så arg så att hon koka.

Observera att vi hade bokat den här tiden för länge sedan och hade sagt att vi måste ha tillbaka bilen samma dag. Så vi hade inget annat val än att åka och hämta bilen eftersom vi behövde den på kvällen.

Det var inte alls lika roligt att gå idag. Det var riktigt tufft. Jag var supertrött, hade ont i halsen och var allmänt grinig. (Tur för bilfirman att dom gav oss rabatt för att dom hade gjort fel och orsakat oss besvär. Annars hade dom fått sig en hel drös med finska svordomar.) Men jag gjorde! 4 dagar avklarade, 17 dagar kvar.
Att det ska vara så svårt att sätta ena foten före den andra.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är jätte stolt över dig,fortsätt att kämpa på, det blir lättare med tiden
kram virripannan