måndag, juni 11, 2007

Kan inte sova..


Det är så varmt. Alldeles för varmt för mig. Min kropp klarar inte värme eller sol speciellt bra. Speciellt för varmt för att sova.

Just nu är jag ganska röd lite överallt. Satt i skuggan mest hela tiden i lördags och hade på mig solskyddsfaktor 20 men ändå blev jag röd. Nu kliar det förbaskat mycket. Dumma sol!

Jag är så jäkla avundsjuk på alla som kan bli bruna och vistas i solen hur mycket som helst utan att få en massa blåsor och soleksem. Orättvist.
Tänk att ha bruna ben.. *drömmer mig bort*

Så i brist på annat roligt att skriva så svarar jag på dessa frågor som jag hittade i bland annat Peterlinas blogg.

1. Pratar du fortfarande med personen du kysste för första ggn?
Nej verkligen inte. Urkh!

2. Har du sett din bästa vän gråta?
Ja

3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
Vitaminer? Kommer inte ihåg att jag skulle ha tagit vitaminer när jag var liten. Det var nog inte uppfunnet än...

4. Vad åt du senast?
Två riskakor och tranbärsjuice

5. Har du fått någon komplimang idag?
Ja, av min älskling Lena och av mamma.

6. Har du varit med i en rättegång?
Nej, bara som "publik".

7. Är du polare med grannarna?
Polare? Näh men bekanta.

8. Vilka språk pratar din mamma?
Min mamma pratar finska, svenska och sitt eget påhittade språk. Några exempel. Akupunktur heter akupunktion, Neonatal heter Neondal, Linda Muhren heter Myra, Magnolia heter den där affärn osv. Hon är söt min mamma.

9. Vilka länder har du bott i?
Sverige och i USA (1år)

10. Senaste piercingen?
Tungan, fast den är borttagen sen länge.

11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
Idag till knalleland.

12. Gay?
Eh. Gissa. En ledtråd. Min sambo heter Lena.

13. Har du däckat/spytt för att du druckit?
Spytt kan jag skriva under på men inte däckat. Tål inte doften eller smaken av citron längre. Tequila shotsen under gymnasietiden tog ut sin rätt.
Förövrigt... blanda aldrig Tequila och rött vin.

14. Har du äggat någon?
Nej, men jag skulle kunna tänka mig att ägga en hel massa personer. En hel drös politiker skulle få sig en skörd. Undra om man kan få hjärnskakning av strutsägg?

15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
Nej men det låter roligt. Johanna och Jennie har ju skaffat hus nu nyligen... hmmm.

17. Har du varit på stranden?
Ja, fast inte en strand vid havet i år, än. Längtar.

18. Har du haft en stalker?
Ja när jag gick på mellanstadiet. Det var en kille och hans kompis som följde mig överallt och bara stirrade på mig i matsalen tills jag fick ett bryt och bara grät och berättade för mamma. Jag var livrädd.

19. Minns du dina/din musiklärares namn?
Jag minns Peder på Bodaskolan under högstadiet. Minns inte namnet på läraren från gymnasiet.

20. Hur bra är din syn?
Bra. Lite närsynt. Har glasögon på bio och om jag ska köra bil långt.

21. Har du varit på ett party?
Ja fast nu är det evigheter sen sist. Var full senast på Priden 05.

22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
Ja om jag fick vara i en bur.

23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i din bror?
Har min syster bytt kön?

24. Har du varit utomlands?
Ja. Norge, Danmark, Finland, England, Tyskland, Polen, Grekland och USA.

25. Har du sett din bästa vän naken?
Ja. Varken jag eller mina vänner är speciellt pryda.

26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
Mammas och pappas bröllop i finska fjällen 1997.

27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
Dom skulle mest bli förvånade och undra vad tusan den andra personen hade sagt/gjort för att göra mig så arg.

28. Var är dina syskon just nu?
Min syster är nog hemma och surfar på nätet eller kollar på TV. Tveksamt om hon sover.

29. Vad var den senaste drömmen som du minns?
Drömde något förra natten om filmen "Allt om min buske". Snacka om konstig film. Vi satt med hakorna nere vid knäna och undra vad det var för film.

30. Vem ringde dig senast?
Mamma.

31. Vilken tid gick du upp imorse?
Jag gick upp typ vid 10-11 tiden när Lena väckte mig och sa att frukosten var klar.

32. Vad ska du göra i helgen?
Är det midsommar nu till helgen? Om det är det så ska vi vara hos Johanna och Jennie och fira.. annars har jag ingen aning. Virrpanna.

33. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
Vet inte riktigt vart min mobil är eller om den nu ens är påslagen men jag ska kolla... Det står "Varor från H&M kan hämtas efter 16:00 på Blomsterdesign.. bla bla bla"

34. När var du riktigt sjuk senast?
Kommer inte ihåg.

35. Vem är den senaste kändisen du tog på?
Brukar oftast inte "ta" på folk jag inte känner.

36. Vad finns i din backficka?
Har inga bakfickor på mjukisbyxorna.

37. Har du färglinser?
Nej. Har inga linser alls.

38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?
Kollade på TV och färglade stämpelmotiv.

39. Vad är det första du gör på morgonen?
Somnar om eller tar en snus.

40. Vad ska du göra efter det här?
Svalka mig lite och spela några spel på blip.se innan jag ska försöka somna.


Någon annan som märkte att det inte finns någon fråga nr.16. Konstigt!
Undra vad som hände med den? Säg till om ni hittar den.. hihi..

Inga kommentarer: