tisdag, juni 19, 2007

Jag har tappat något..

Yr och virrig i pannan. Har tusen att-göra-saker i huvudet och jag har inte skrivit en endaste lista, inte skrivit kom-ihåg i min kalender och anslagstavlan är tom på post-its.
Jag håller knappt reda på vilket datum det är.

Jag som alltid varit ett ordning-och-reda-freak med listor, kalender, lappar och ett himla bra minne, känner mig helt handfallen.
Jag orkar inte riktigt bry mig heller...

Känns som jag har tappat något, eller ja, det mesta.
Vill ha tillbaka mitt gamla liv innan depression, panik, huvudvärk och ångest. På något sätt måste jag bryta mig loss ur det här apati tillståndet där allting går i grått.

Jag måste komma ut bland folk, träffa mina vänner och vara lite social. Men bara tanken ger mig ångest. Jag är ju mest hemma så att bege sig ut i världen är skrämmande. Utöver lägenheten så är det inte många ställen jag rör mig på. Det är väl kiosken, affären, magnolia och hemma hos familjen. Inte undra på att man blir folkskygg.

Varför kommer alla dessa tankar just nu kanske ni undrar. Jo för att det är natt och jag ska på möte hos försäkringskassan kl.11 imorgon och planera vad som ska hända i höst. *urkh*

Så i morgons aktiviteter består av att duscha ( ibland måste jag "skriva" ner det på min att-göra-lista) och mötet på F-kassan. Resten av dagen kommer jag nog att ha dundrande huvudvärk när nervositeten och oron har släppt...

Åh, varför kan man inte bara ta något mirakel piller så att allt blir bra?

3 kommentarer:

eldh sa...

Lycka till hos F-kassan! Skickar en *styrkande kram* // Elin

emelie sa...

usch vad jag känner igen mig. :( lider av samma saker som du nämner, även social fobi. det är verkligen inte lätt. :( hoppas det går bra hos försäkringskassan!

gunilla/nilla sa...

Vet precis vad du går igenom. Var på FK förra veckan. Ångest för vad som ska göras och sägas. Man vänder ut och in på sig hundra ggr och ändå räcker inte det för att dom ska förstå.
LYCKA TILL/Gunilla