fredag, juli 06, 2007

Dumma blogger

Vet inte vad det är för fel på blogger idag. (Jäkla surkart! ) Har försökt uppdatera förra inlägget med beskrivning av hur jag gjorde fjärilarna. När jag går in för att redigera inlägg så står allting där men det syns inte på sidan. Få så om det här inlägget kommer "fram".

Tack för alla kommentarer om min första LO. Det betyder jättemycket för mig, inte minst för att det är min första men också för att det är en väldigt personlig LO. Att pyssla är bra terapi. Det är lättare för mig att skapa och skriva än att prata. Skönt att få ut lite av det man tänker och lätta på trycket.

Jag har varit så gråtig idag att ni kan kalla mig för lipsill nr.1. Det är den tiden på månaden och jag är super känslig. Har suttit och gråtit till "Love my Way" (som för övrigt är en helt underbar tv-serie från Australien) och Morgan Spurlocks - 30 days. Det är lite bisart när jag sitter och gråter och sedan mitt i allt börjar skratta åt mig själv för att jag är så patetisk. Men vad ska man göra?..

Den mest bisarra gråtattacken jag har fått var när jag skulle köpa mat från McDonalds. Går in och beställer istället för att ta drive-in. (Man får vänta så länge på McFish). Sätter mig ner och läser tidningen medans jag väntar. In kommer en hel busslast med folk. Jättelånga köer och stressigt. Jag får vänta dubbelt så länge på min mat.

När jag väl får maten så kommer jag på att jag glömt dipsåserna. Går fram och säger att jag glömde dipsåserna, då säger puckot i kassan att jag får ställa mig i kön som alla andra. Där står jag med varm mat i McDonalds påsar och människan säger till mig att jag ska ställa mig i en 10 minuters kö.

Tårarna börjar välla och jag bara går därifrån. Väl hemma så får Lena möta en Helena i upplösningstillstånd. Jag bara gråter och gråter, mellan hulkningarna får jag fram att jag inte fick köpa dipsåser.

Hur roligt är inte det? Nu kan jag asgarva åt det, men inte då. *skratt*

Ja ja, nog med pinsamma historier för idag. Dags för en liten bloggrunda och sedan väntar sängen.

kram och godnatt

2 kommentarer:

theValkyria/Gunilla sa...

Jag blev helt förtvivlad en gång när jag varit i Båstad med vänninnor på SPA. Innan vi åkte hem köpte jag ett vitlöksbröd till min man (han älskar vitlök) som jag sedan glömde att ta med mig när kompisarna släppte av mig vid tåget. De var på väg tillbaka till Borås och kunde ju inte gärna köra tillbaka och komma ikapp mig hem till Skåne. Fjantigt. PMS kan vara riktigt j**ligt. Då är det skönt med en kärasta som tycker om en som man är och kan trösta och hålla om. Kram. G.

Anonym sa...

du skulle skällt ut jäveln!!!!
fan vad jag blir förbannad på alla gävla
otrevliga typer, som inte ska jobba inom serviceyrket över huvudtaget!!
jag skulle ge sparken på direkten.
så där fick jag ut det, ska bara ringa o klaga o skriva en insändare till bt.
kram arga mamma