lördag, juli 07, 2007

Finfint kalas

Det har varit en väldigt trevlig förmiddag och eftermiddag. Klockan bara rusade när vi var på Magnolia.

Vi kom dit vid kvart i tio ungefär och det stod redan 16 personer i kö.
Jag lyckades få en gratis stämpel, eller gratis och gratis...
Man var tvungen att köpa något för minst 100 kr för att få en av stämplarna. 100kr är ju bara en skvätt i havet i pysselpengar men än dock. Står det att det är gratis så ska det vara helt gratis. Fick ju lite panik där när vi kom in i affären, för jag letade febrilt efter vart dom skulle dela ut gratis stämplarna. När jag såg en kö bildas vid kassan så förstod jag att det fanns en hake.

Dom nya stämplarna som släpptes idag är helt ljuvliga. Min absoluta favorit är hon med vattenkannan.

Jag lämnade ett kort till tävlingen. Fick gjort ett kort igår efter många om och men. Var helt slut efter städningen och så var det så otroligt kvavt igår. Sådär som det brukar vara innan ett riktigt dunder åskväder. Men det kom ingen åska och jag svettades som jag skulle vara i klimakteriet. Kan ju säga att det blev inget mästerverk direkt, så någon vinst tror jag inte på.
Gud vad många fina kortbidrag dom fick. Man kunde nämligen bläddra igenom allas bidrag. Tuff konkurrens! (Petrasos kort med löknät kunde man upptäcka direkt *skratt*)

Det gick bättre än jag trodde att möta alla kända från scrapvärlden. Hua va nervös jag har varit. Att prata är inte alltid min starka sida. Och jag fick inte ens någon riktig panik känning trotts att det var massor med folk, trångt och väldigt varmt! (Heja mig!)

Det var hemskt trevligt att prata och se Petra och Linda. Dom tjejerna är grymt duktiga! Fast det var ändå lite konstigt att se dom "live". (Mina idoler juh) Nu när jag har träffat Linda på riktigt så kan jag berätta en lite pinsam historia.
På Magnolia mässan som var för ett bra tag sen så hade Linda några kurser och jag var så nyfiken på att se henne.
Dom hade delat av lokalen lite så det var stora klädräcken mellan själva ytan för mässan och där Linda hade kurser så jag stod och kikade på dom bakom klädhängarna...*asg* Är man nyfiken så är man.

På det hela så var det ett lyckat födelsedagskalas. Vad jag saknade var riktigt bra erbjudanden/rabatter, men jag shoppade loss ändå. Stämplar, papper och lite olika dekos i form av journaling chipboard, metallramar och rub-ons. (Gjorde hål i plånboken.)

Nu ska jag fortsätta med färgläggningen av mina nya stämpelmotiv.
Ha en jättebra helg.

5 kommentarer:

Helen sa...

Låter som en toppendag. Skulle kunnat vara jag är ju liksom också lite blyg på pratfronten men ändå nyfiken! Trevlig helg!

gunilla/nilla sa...

Heja dig att det gick så bra. Friskt vågat hälften vunnit, vet du! Vet du om dom kommer att släppa dom nya stämplarna till försäljning? Skulle vilja ha, speciellt den med vattenkannan. Har lite pengar kvar och vad är bättre än att göra av med dom på pyssel;) Har du tagit kort på alstret som du lämnade på Magnolia?
Nu ska jag pyssla lite.
Ha en riktigt fortsatt trevlig helg!!
Gunilla

Petras blogg sa...

Så kul att träffa dig!!!
Dit kort var kanon fint ... jisses vilken fin färgläggnng!

Ja erbjudanden är väl inte magnolias starka sida!!!
och ingen tårta hade dom att bjuda på... men skinna en på pengar kan dom den dagskassan heter duga dom fick in * urfattig*.... inte ens har don riktiga prislistor på vad papper kostar vi betalade olika mmycket för grejerna!!!
Linda och petra är så duktiga!!!

SasSa sa...

Var jättetrevligt att träffa dig och jag tyckte inte du hade några problem att prata! Har varit väldigt blyg själv men kom på igår att jag nog kommit över det. Har gjort som Pippi Långstrump, tagit det på kommando och tvingat mig själv. Men det är inte lätt.
Ha det bäst, kram SasSa

Linda sa...

Hej igen!

Det var verkligen trevligt att träffas!

Jasså du har smygit på mig..;) det bjuder jag på ! ;)

Jag hoppas att vi har möjlighet att träffas fler gånger och att du lärde dig något av mina demos..

Kram Linda