torsdag, juli 05, 2007

Här kommer den...

[uppdaterad 6Juli2007]
Mitt bidrag till scrappiz, deltävling 3 och dessutom min första "riktiga" layout. Tjohoo!









Mina stämpeltekniker:

*Eget bakgrundspapper (som jag gjort en tagpocket av) gjort med distress dyna och distress refill, alltså DTP och NQDTP.

*Stämplat treokork och läpsyl kork med fluid chalk.

*Stämplat på krympplast.

*Använt foamstamp blomma och akrylfärg (på två fjärilar)

*Embossat swirls (på en fjäril)

*Faux postage, frimärket med klocka.

*Använt vanliga rubberstamps med vattenfast stämpelfärg.

* Chalkat (fluid chalk) och inkat (distress dyna) kanter.



Så här gjorde jag fjärilarna:
  1. Ritade mallar för olika sorters fjärilar.
  2. Förberedde olika papper genom att stämpla på dom och sedan ritade jag av mallarna på papprena.
  3. Klippte ur.
  4. Chalkade kanter.
  5. Limmade fjärilarna på vellum och vanlig cardstock.
  6. Klippte igen.
  7. Fixade och trixade med silverfärgad ståltråd för att skapa kroppen och spröt.
  8. Lite akrylfärg på några och vips så var det klart.

13 kommentarer:

Augusti_73/Anna sa...

SUPERfin!!! Gillar ALLT med den! Fjärilarna, bannerna, poststämpeln, den lilla tagpocketen, Hambly - allt!!

eldh sa...

Sååå snyggt! Nu är du igång vettu, nu kommer LOerna snart att fylla din blogg, eller? // Elin

myamia sa...

Så fiin, grymt fin! Gillar allt! Nyfiken på fjärilarna, vart komer de ifrån? Maria

HelenaK sa...

Myamia- Jag har gjort fjärilarna själv.

theValkyria/Gunilla sa...

Åh, en ny scrapstjärna är född! Älskar också fjärilarna. Du är så duktig på att rita och måla.

cattis sa...

WOW!!!! Helt Underbar!!! Gillar allt på denna LO! Och din första! Jag är imponerad! Men så är dina kort helt fantastiska oxå!
Här fanns mycket inspiration!

paradise sa...

Som jag skrev på scrappiz, såååå jävla snyggt!!! Helt makalöst va duktig du är!!! =D
Tack för inspirationen du ger mej!! *kramar om*

Lina sa...

sicken kanonsnygg LO! Lycka till i tävlingen! Fjärilarna är döläckra! Har du ritat dem själv?

Angela sa...

Åh vilken underbar LO Helena! Jag bara älskar fjärilarna!

Lindzi sa...

Vilken fantastiskt vacker LO du gjort! Du kommer att få topplacering ;-)

Claudia79 sa...

Den är helt uuuunderbart snygg!!Vilken talang du har!

Marie sa...

OMG, skitsnygg LO!!!

Jenny sa...

Hej, vad är scrapping? massa kort? tycker massa pysslar med det, men har inte tittat vidare på det.. Mvh Jenny