tisdag, juli 17, 2007

Konstig?..

Jag är en sån där som fastnar...

Jag fastnar med blicken, fastnar vid datorn, fastnar vid mat, fastnar sittandes på sängkanten osv.

Lena frågor ofta om jag har fastnat(?!)...

Ett exempel av många: Förra sommaren så fastnade jag vid glassen sandwich. Varje gång jag skulle ha glass så blev det en sandwich, tills jag var spyfärdig på den. Den här sommaren så här 88-an hållit fortet. (Efter ca 20glassar så börjar jag bli lite trött på den, men bara lite.)

Den senaste timmen så har jag suttit här vid datorn och tråkat. Har redan gjort min bloggrunda och spelat spel. Känner mig rätt så dator tillfreds, nästan trött på datorn men kan ändå inte slita mig bort.
Vad är då problemet? ;-)
Jo jag har fastnat vid
Amy Winehouse sköna stämma. "Back to black" står på repeat. (Uppspelad 16ggr hittils. 16X4min = 64min)

Mer specifikt så har jag fastnat för den här biten av låten..
" We only said goodbye with words

I died a hundred times
You go back to her
And I go back to black" (hela texten)
Den biten är helt genialisk!! (Ja, jag kan tycka om en låt bara för en viss mening eller två.)

Är jag konstig? Ja kanske det.. *skratt*

Ps. Nu är jag uppe i 20ggr.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Tjing!
Isåfall e ja me konstig, min blick fastnar överallt, allt blir suddigt och oops då måste man vakna *ler*

Det va mysigt igår tycker ja!!

Kram

Carola sa...

Halloj!!

Du e inte ensam. Jag fastnar också alltid med blicken, framför datorn, tv'n, vissa låtar, och just nu choklad. Vanlig mjölkchoklad från marabou. Helt sanslöst!! Hehe.
Ha en fin "upprepande" sommar ;P.

Kramiz