tisdag, juli 10, 2007

Letar alfabet febrilt

Hjälpte mamma att beställa ett alfabet till QK. Hon ville ha Emily och paketet kom idag. Hon hade inte förstått att bokstäverna var så stora. Hon trodde att alla var i skinnimini storlek. Snacka om att jag känner mig dum nu. 1600kr för något som hon "egentligen" inte ville ha..

Tydligen så finns inte ens alla alfabet i skinnimini storlek. Det trodde jag. *pucko*

Har kollat runt i svenska webbutiker och det är inte ett stort utbud av QK alfabet som finns och jisses vad dyrt det är!
Hur har folk råd med att köpa alfabet? Förstår inte.

Vad ska jag göra nu då?! *svär*

5 kommentarer:

gunilla/nilla sa...

Är på jakt efter ett alfabet men tycker som du att det är dyrt som f-n. Tyckte att det var ett mkt snyggt alfabet!! Hade gärna köpt det av dig men som sagt måste nog spara lite till. Det är bara så himla svårt att spara när man är sjukskriven:) Har förresten försökt mig på ett kort med en sån där fjäril som du hade på ditt scrappizbidrag. Ligger på min blogg.
Hoppas att det fixar sig
Ha det/Gunilla

Linda sa...

Ni får sälja det och köpa ett annat!

Men visst är det dyrt!

Bästa pris får man om man köper i hop med tång och sen säljer tången!

Kram Linda

Marie sa...

Nej, vad tråkigt =(
Har ni hunnit använda det? Kan ni inte prata med butiken om ni får byta det? Eller det är kanske inte köpt i svensk butik...
Just skinni mini finns det inte så många kursiva. Phoebe var det, men det har "gått i pension".
Försök annars med "BYTE" på Scrappiz forumet eller nå't.
Det är alldeles för dyrt att ha liggande på hyllan bara =/

eldh sa...

Hej! Jag har 4 olika alfabet och jag har inte köpt ett enda nytt, några är inköpta från tradera och andra på privatannonser på Scrappiz. Det är mitt tips för att komma ner lite i pris! Alfabeten slits ju inte så därför gör det ju inget att köpa dem begagnade! Vad är det för alfabet du är ute efter? // Elin

jenny_li sa...

ett ord: ebay. Skulle inte heller ha råd med svenska priser. Har gett under 1000 för classic-alfabeten, ca 500 för sk/mini-varianter. Fast jag har kunnat vänta in tursamma tillfällen också, men har man lite tur och lite tålamod så...!