fredag, juli 20, 2007

Varberg

I onsdags så åkte jag till Varberg för att hälsa på lilla söta Ida. Hennes familj hyr stuga där och hon skulle spendera hela veckan där...

Vi åker på semester till Jämtland i helgen och stannar väl där i en eller två veckor och jag hade enorm Ida-abstinens så jag var tvungen att ta en trip till kusten.

Jag åkte helt själv och det pirrade kolossalt mycket i min mage. Det var lite spännande och nervöst. (Ja, jag kommer inte ut så ofta..)

Tack vare Idas vägbeskrivning så körde jag vilse också. E20 till Malmö finns inte, utan det är E6. En "stor" rondell var i verkligheten megasuperduperjätte stor och den gula strandkiosken var röd. Men jag kom fram tillslut. *skratt*

Hade en helt underbar dag med trevligt sällskap och soligt väder. Spatserade på stan, lunchade, spelade spel, gick vid hamnen, spelade mini-golf (det är nu konstaterat att jag är helt värdelös på mini-golf.) och åt glass från Tre Toppar. Mums!!











2 kommentarer:

ellen sa...

Du börjar bli värsta proffset med kameran...visst är det fint och mysigt i lejet, vi har också glassat på tre toppar i sommar. Ha det härligt i jämtland, det är jättefint där med ju (jag har släkt i järpen)Fota flitigt!!!

SasSa sa...

Tycker jag kände igen stugan... Träslövsläge va? Varit där ganska många somrar. Så jag tror det är en av stugorna jag cyklat förbi många gånger bla. på väg till just Tre Toppar. Visst är det underbart god glass där. Sen att strosa i hamnen är ju mysigt. Stranden är jättefin lite lååååånggrunt bara...
Kram SasSa