lördag, augusti 04, 2007

Harry Potter


Nu har jag läst klart den sjunde och sista delen av Harry Potter böckerna. Jag har ända från första mötet med böckerna varit fast.

Jag mötte Harry i slutet av år 2000 och hade då nöjet att få plöja igenom många böcker tills väntandet av nya började. Jag måste säga att det var kärlek från första ögonkastet. Jag har väl i grund och botten fortfarande ett barnasinne kvar...

Jag faschineras av den magiska världen i böckerna och önskar att jag kunde få ta en del av det, på riktigt. (Ja, jag är väl lite knäpp.)

Jag skulle också vilja gå på Hogwarts och lära mig alla sorters trollformler, spela Quidditch, träffa professor Dumbledore, äta i Stora Salen och så vidare...

Det känns sorgligt och tomt att det är över. Nu har jag läst klart boken och det kommer inte komma några fler...

Ingen mer spänd förväntan efter nästa del av historien. Ingen mer iver efter att få sätta sig i soffan och känna den där speciella doften av ny bok när man öppnar upp första sidan. Ivern av att läsa fortare för att komma till nästa sida, och nästa och nästa. När man knappt kan sova för man vill inte lägga ifrån sig boken. Ingen mer...

Det känns tomt.

Inga kommentarer: