torsdag, augusti 16, 2007

Layout #5...

...blev klar sent igår natt.


Det har verkligen varit en regnig dag idag. Så jag har bara myst hemma med film och tända ljus. Mamsen&papsen kom på besök senare också. *mysmys*
.
Har forskat lite om Art journal Challenge. Det är Emily Falconbridge som är kvinnan bakom idén.
.
Hon saknade det där med att skapa bara för skapandet skull, utan en massa press och deadlines. Att skapa för sin egen skull. Så hon kom på idén med att göra ett kort för varje vecka av året.
.
Man använder en kortlek som bas och i slutet av året har man "A deck of me". En kortlek full med tankar om året. För varje vecka får man ett tema att skapa ifrån, som man hittar på hennes hemsida.
.
Visst låter det spännande och roligt?!
.
Det ska jag definitivt göra. Underbar idé tycker jag. Skönt att kunna skapa utan press och prestationsångest. Bara skapa...
.
Jag har varit och köpt glass också, kunde inte motstå. Det blev en New York Super Fudge Chunk och den fick plats i frysen :)
Här kan du hitta alla smaker av Ben&Jerrys glass. Världens bästa glass!!
.
Nu ropar glassen i frysen på mig... *ler bara ler*
.
läjter
.
PS. Om ni undrar över alla prickar i detta inlägg så är det för att blogger j*vlas med mig igen och skriver ihop all text utan mellanslag, jag har inte tappat förståndet även fast det verkar så ibland *skratt*

9 kommentarer:

myamia sa...

Va bra att du förklarar, riktigt sugen jag med (^^,)

Superfin lo, älskar temat och knapparna!
Kram Maria

Ewonne sa...

Så duktig du är :o) Mycket fint har du i din blogg!

//Ewonne

Augusti_73 / Anna sa...

*Skrattar* Tänk att man kan påverka folk så med en LO! =D Verkar som om smaken du testade var god också, kanske måste pröva den nån gång... *harkel*
Ha en bra dag!
/A

Zarah sa...

Mycket snygg LO!

(Ben & Jerry, alltså.. Jag törs inte ens testa! Hade garanterat blivit beroende! *hihi*)

Angela sa...

Såå fin layout! Jag måste bli bättre på att sätta mina foton lite på sned...

Zarah sa...

*ler finurligt* Ja - jag blir nästan avundsjuk på mig själv iubland, när jag får paketet såhär tidigt! Det är det bästa med DT'eriet, kan jag avslöja - man känner sig så underbart bortskämd! :D

Rimna sa...

Så fin lo, jag har helt snöat in på knappar så dom gillade jag skarpt! Lycka till med "kortleken" väntar med spänning på att få se slutresultatet!

Helena sa...

*åh* Ben & Jerry's! Cherry Garcia... mmmmm!!!

Åsa/asamia sa...

Vilka fina LO jag hittade här inne hos dig, tack för titten!