lördag, september 01, 2007

Helt hög av foton..

...jag skyller allt på flickr
Har spanat runt i timmar på alla dessa underbara, vackra, färgglada foton som finns på flickr.com. Mina ögon värker. *pust* Snacka om en rejäl workout för synnerven. Hur gör man stretching med ögonen?

Märks det att jag inte har gjort något vettigt idag? *skratt*

Flickvännen är hos familjen på Tumarpsvägen och river kök. Jag och Yatzy har legat på madrassen och kollat på FUR. Jättebra film. Så estetiskt vacker och storyn är underbar.. Att Nicole Kidman spelar "Diane Arbus" gör ju inte saken värre. Hur kan man ha så vackra linjer?

Jag vill ut och fotografera men min älsklingskamera är prao hos lillsyrran och det värsta av allt är att jag har abstinens efter photoshop elements. Min testperiod gick ut under semestern. Jag har inte 899kr att lägga ut för ett jäkla program. Vart är guldbyxorna när man behöver dom mest? (läs: mamma&pappa)

Hur i hela världen har folk råd med riktiga photoshop? 10 075kr för Photoshop CS3?!! *svimmar*

Nu ska jag fortsätta att göra "inget vettigt".

puss&kram

3 kommentarer:

Maria sa...

Det är verkligen trist att Photoshop är så väldans dyrt. Själv har jag tur som arbetar med programmet i jobbet, och därigenom får jag ha en kopia på min hemdator - det är faktiskt tillåtet enligt licensvillkoren. Annars skulle jag vart tvungen att ha en fulversion, om man säger så...

Anonym sa...

mammas guldfickor är tyvärr uttömda "skrattar gott"
puss/ mamma

tess sa...

finns alltid sätt att "gå runt" så att man kan få photoshop cs3 utan att äga 11.000kr.. ;)
eller som maria säger en FUL version liksom ;P