måndag, september 03, 2007

Jag har varit och tränat...

...och här har ni bildbeviset


Ser ni tiden? Kl 09:02!?! Jag är inte en morgon människa. Lena tycker att jag är det eftersom jag nästan alltid är glad och sprallig då, men det beror ju på att jag är sjukt övertrött. Blir lite flummig när jag är trött, och sen blir jag sur, tvärsur.

Fast idag gick det jättebra. Inget gnällande från min del. Duktig jag är eller hur? Så nu har jag använt träningskortet och det ska bli en vana. Det har jag bestämt. Ska spara alla dom här små lapparna man får på Friskis och Svettis. (Det kan ju användas till scrap)

Ska bli spännande att se om jag tar mig upp ur sängen imorgon. Mina stackars muskler är så otränade. Här ska det tappas kilon (fett) och byggas muskler. Vi ska åka utomlands i slutet av januari så jag har fem månader på mig att få en snyggare, slankare och framför allt starkare kropp. Jag är inte så intresserad av kilona egentligen, det är i cm jag vill minska. Kollade för "skojs" skull vad jag har för BMI och jag ligger precis vid gränsen till övervikt.

Jag vill framför allt få på mig mina gamla kläder, kunna handla nya kläder utan att få ångest över min kropp och stärka min rygg och nacke i hopp om att minska på huvudvärken.

Ska sätta mig ner och skriva ner lite tankar och en plan. En bli sundare plan. Kanske skulle scrappa mig en liten bok också...

/en stolt Helena

1 kommentar:

tess sa...

*asg* usch.. vid 9.02 sover jag som godast :P