måndag, september 03, 2007

Sökandet av lim fortsätter...

...och jag sitter i klistret.

Jag är i desperat behov av Scrappy glue. Att det ska vara så svårt att få tag på. Har gått igenom dom flesta svenska webaffärer och hittade tre stycken som har den. Gjorde en beställning förra veckan till ett av ställena och idag fick jag svar. Tyvärr slut. *grrr* Så nu har jag gjort en till beställning till ställe nr.2. Väntar nervöst på svar.

Det konstigaste av allt är skillnaden på priset på just detta lim. Ställe nr.1 60kr, ställe nr2 79kr och ställe nr3 85kr. Det skiljer alltså hela 25kr från den billigaste affären till den dyraste på exakt samma produkt. Hur kan det vara möjligt? Lim är ju ett nödvändigt ont som man bara måste ha, men man skulle hellre vilja lägga pengarna på betydligt roligare pysselsaker.

Nu till min fråga. Är det någon som har testat både Scrappy glue och Gloo? Är dom snarlika? Är Gloo lika bra som scrappy glue?

Nu slog det mig. Jag har skrivit ett helt inlägg om L I M! *skratt* Finns det någon undersökning om bieffekterna av att scrappa? ;-)

4 kommentarer:

Peterlina sa...

Jag har båda... men Gloo luktar apa. Verkligen. Det luktar JÄTTESTARKT. Det gör ju inte scrappyglue, så jag föredrar det ändå. Gloo är bra för genomskinliga detaljer tycker jag. De är inte lika i konsistensen heller. Scrappyglue är ju mer som trälim liksom men Gloo är mer som RX-lim typ... förstår du? :D *värsta utläggningen*

Anonym sa...

Panokitt lim från panduro0 Tilda lim är syrafritt och alldelles underbar t du har väl sett min underline på scrappiz?

Malin E sa...

Halloj!
Brukar vara här och kika iböland,gillar dinblogg och tänkte göra ett litet avtramp.=o)
Tycker oxå det är helst sjukt att det kan skilja så myckei prispåsamma vara i olika butiker.Jag har själv kollat runt på tec ez foam och hittar för 39 på billigaste och 60 på dyraste....inte klokt...
Hoppas du hittar ditt lim!
Kram MAlin

Monica sa...

Jag kan inte svara säkert på priset, men om man kollar grossistpriset och hur mycket leverantörerna lägger på så är med all sannolikhet de två senare priserna rätt. Det är en del scrapbutiker som dumpar priserna till nackdel för sig själva och i slutändan kunderna (fast man ju alltid vill få saker billigt). Nåja. Jag vet ju inte säkert, men det är en teori!