torsdag, oktober 25, 2007

Det blir inte alltid som man har tänkt sig...

... och idag hör definitivt inte till undantagen

Vi skulle ha firat Lenas födelsedag idag men vi fick tillbringa den på Blåa Stjärnan istället. Kalaset blev inställt och vi fick hem en liten ynklig trattis.

Vår bebis ramlade i trappan och fick opereras. Det är inget jätte allvarligt men ändå. Hon fick ett jack som gick igenom hud, muskler, underhudsfett och ner till benet.

Nu är det viktigaste att hålla såret rent så det inte blir infekterat för följden av det skulle kunna vara att hon blir av med benet... och vi vill helst ha en fyrbent Yatzy.

Hon måste ha på sig tratten tills stygnen blir borttagna om ca 10dagar. Yatzy tycker inte alls om tratten. Hon fryser till och rör sig inte ur fläcken när hon får på sig tratten. Hon har inte riktigt förstått hur man tar sig runt med den än, så hon fastnar överallt och står där tills vi kommer och hjälper henne. *skratt*

Det är inte lätt att ha en enorm tratt på huvudet...



7 kommentarer:

Anonym sa...

Det där såg inte så roligt ut. Stackars Yatzy ser inte alls nöjd ut. Hoppas att allt går bra och att såret läker fint.

Maria (mek73)

Aase/ängel60 sa...

Stackars lilla Yatzy, hoppas det bättrar på sig snabbt! Och att du blir på G fort också.... Kramis en stor Aase

Monica sa...

Åh, jag vet att jag inte borde skratta, men jag kan inte låta bli att fnissa när jag ser den där stora struten! Jag tycker i alla fall synd om Yatzy och om er som fick födelsedagen "sabbad". Ni får ta en repris minus tråkigheterna en annan dag!

jenny & noah sa...

stackars lilla tjejen, hon såg inte så glad ut! noah har ju haft ett antal trattar men ingen som har varit sådär stor! antar att det inte går att klippa ner den lite, hon kanske kommer åt såret då?

hoppas ni får en bra helg och du får hälsa lena grattis i efterskott från oss! :)

tess sa...

men oj! det var ingen liiiten tratt dom hade att låna yatzy. Stackars liten plutt. :(
Sköt om er alla 3 =)
kram

Petraso sa...

Åh stackars lilla bebben... inte rolig att ha tratt ... tänker hur jag själv skulle m om jag hade en..... pyssla om yatzy och gratta Lena från mig!
ni får fira en annan dag...*snyft*

Anonym sa...

Stackars Yatzy... jag håller med Jenny- Det var den största tratt jag sett! Eller "ljuger" fotot kanske? Det var tomt utan er på Vara-träffen idag! Krama lillskruttan från oss i Skene