fredag, oktober 19, 2007

En utflykt...

i det soliga höstvädret...

Det blev en "morgon" promenad vid pikesjön idag. Vilket fantastiskt väder. Jag älskar hösten!

Jag är glad att Lena fick upp mig från sängen. Jag är inte morgonpigg så Lena får kämpa med mig varje dag. Den roligaste kommentaren kom idag när Lena äntligen hade fått liv i mig och jag hade piggnat till och slutat vara så sur. (Jag kan vara väldigt, väldigt grinig.)

Då säger hon jätteglatt -Det är sååå underbart att leva med mig. *asg*

Vi kokade kaffe, packade ryggsäcken, köpte mackor och fika och sen var vi fit for fight. Frukost i skogen är underbart.

Väl i skogen så stötte vi på Emelie och prickiga Berit. Det var bra eftersom Yatzy är livrädd för Berit. Berit kan också vara lite grinig och sur nämligen. Men dom lekte så glatt efter att Berit sagt till att här är det minsann hon som bestämmer.

Hon har en hemskt konstig hobby, Berit alltså. Hon älskar stenar och när hon har fått tag i en sten så gräver hon på den, bär den i munnen och vaktar den med livet. *skratt*

När Berit hade sin stentid så gick Yatzy och lade sig långt, långt borta från surkärringen... hihi. Bäst att passa sig tänkte hon.

Det blev en hel del fina kort och så klart måste jag visa upp dom :)

[klicka på bilderna för större format]











Yatzy hälsar puss och kram.

2 kommentarer:

Angela sa...

Åh vilka mysiga höstkort!

Anonym sa...

Spanar in efter lite proffsbilder från dagens bus;-) *väntar spänt*:-)
Vilka underbara bilder jag hittar här! Ha det bra! Hälsn Lotta och Judith