tisdag, oktober 09, 2007

Hemligheter...

...ska man avslöja sånt?!

Jag har blivit "tagen" av både Lotta och Aase. Så nu ska jag berätta sju hemlisar om mig men först reglerna...

Här är reglerna:

1. länka till den som har taggat dig!
2. Berätta 7 personliga sanningar om dig!
3. Tagga 7 nya personer i slutet av ditt inlägg!
4. Skriv ett meddelande i de 7 personernas blogg så att de uppmärksammar att de blivit taggade

Mina "hemligheter":

1. Jag tycker att bh-n är en satans uppfinning. Usch så obekvämt. Sportbh eller topp,tack.

2. Jag är oekonomisk. Slösa skulle lika gärna vara mitt andra namn.

3. Jag kollar att dörren är låst sisådär tre-fyra gånger innan jag kan gå och lägga mig. Låste jag verkligen dörren?, och så travar jag fram och tillbaks.

4. Jag är känslig för höga ljud. Hoppar till varje gång.

5. Jag är en klumpeduns. Har nästan alltid ca 20 blåmärken på mina ben efter att ha gått in i diverse saker. Dörrkarmar, bord, stolar, staket osv osv.

Dessutom så spiller jag något på mig själv varje dag, det slår aldrig fel. Om jag fick en krona för varje gång jag spillt varmt te på mig så skulle jag vara miljonär, ja nästan i alla fall.

För att ytterligare bevisa klumpeduns teorin så kan jag ju berätta att jag har lyckats ge mig själv en fläskläpp med ett mopphandtag, ett rejält blåmärke på näsryggen när jag nös samtidigt som jag tog ut tvätt från maskinen och sist men inte minst, jag har kört en kundvagn på min egen häl. Aj.

6. Jag har smygläst en föredettas mobiltelefon.

7. Jag är jätte rädd för döden.

Jag vill veta hemlisar om följande personer...

Petra/Paradise
Petraso
Zarah
Maria/Hattifnatten
Karin
Gunilla/uniquelyme
Jennie

8 kommentarer:

Zarah sa...

Oj... Törs jag det?! ;)

Tack för rara ord - du är för go! :D

Maria sa...

Ojoj, säger som Zarah: vågar man? :-D Ålrajt, klart jag antar utmaningen - ska bara klura lite på det först! Ha en skön kväll!

(flera av dina hemlisar skulle det ha kunnat varit jag som skrev)

uniquelyme/Gunilla sa...

Utmaning antagen, så nu ska jag gå och kuckilura på det här ett tag.

Peterlina sa...

Oj, om det inte vore för 2:an och 7:an så skulle jag tro att det var jag som skrivit det där...

Aase/ängel60 sa...

Bra jobbat Helena..... Riktigt bra hemligheter om dej själv, du bjöd bra på dej! Kram Aase

Petraso sa...

Hmm skrev nyss en sådan så jag måste nog fundera vad mer som är hemligt on mig som jag kan tänka mig avslöja;)

väldigt kul att läsa om dig!

Lotta sa...

Vilka roliga hemligheter du berättade. Skrattade gott åt då du nös samtidigt som du plockade ur tvättmaskinen och fick blåmärke på näsan........den var rolig (fast då var det kanske inte så roligt för dig...)

uniquelyme/Gunilla sa...

Nu har jag kuckilurat färdigt!