onsdag, november 07, 2007

Far jag kan inte få upp min kokosnöt...

...inte ens med hammare och spik *sjunger*

Nu när jag har varit sjuk så har min hjärna haft fri tillgång till en massa snurriga tankar och då poppar såklart frågorna upp.

Fråga 1: Jag använder Bodyshops Bodybutter som hudlotion. Den varienten som jag har kallas Brazil nut. Nu undrar jag, dom som är nötallergiker, får dom en allergisk reaktion av mig?

Fråga 2: Vad exakt innebär "kan innehålla spår av nötter"?
Vet inte tillverkarna exakt vad dom har i sina produkter som tex choklad eller är det bara ett sätt för att frigöra sig från ev. stämningar och klagomål? Eller kan nötter hoppa in i precis vad som helst utan att någon märker? I så fall så är dom rackarns listiga, nötterna alltså. *skratt*

Fråga 3: Om man kombinernar ovanstående frågor till en fråga. Kan man då säga att jag innehåller spår av nötter?

3 kommentarer:

KarinSN sa...

*fniss* bra tänkt! Tål att funderas på ;-)

MiaMaria sa...

Tror jag kan svara på fråga nummer 2 :) Chokladen tillverkas i samma fabrik och kanske till och med samma tillverkningsband som choklad med nötter i. Då kan det finnas kvar spår av nötter som allergiker kan reagera på. Jag kanske skulle söka jobb i en chokladfabrik så jag kan kolla ordentligt ;)

Marie sa...

det stämmer som miamaria säger ang. fråga 2 ;). Chokladen med nötter och den utan åker på samma band i fabriken, vilket gör att spår av nötter kan hamna på all choklad. :)