måndag, november 12, 2007

Jingeljangelmässan...

...var toppen på alla sätt och vis

Var på mässa igår med min mamma och lillasyster. Det var jätte mysigt. Julmusik, lussebullar, jultomten, julpyntat, julmust *mums*, många montrar med en massa läckerbitar och trevliga människor. {Jag älskar julen}

Jag och mamma handlade en hel del, mest julstämplar faktiskt men en hel del annat också. Värsta kapet gjorde dock min mamma, hon fick Biography alfabetet för 1079kr. (Behöver jag ens berätta vem som kommer ha delad vårdnad om den godingen?)

Nu kommer det bästa av allt...

Jag vann en goodiebag på tipspromenaden och dessutom så kom jag tvåa i julgransdekorations tävlingen. Min vinst = en cuttlebug. Tjohoo!! Jag gjorde lyckoskutt, fnittrade som en tok och var överlycklig.

Det var minst sagt en väldigt lyckad mässdag.

Min lillasyster fick äran att fotografera medan jag och mamma shoppade så här kommer lite bilder.

[klicka på bilderna för större format]





7 kommentarer:

Petraso sa...

Grattis beundrade ditt hjärta så fint! Hoppade jämn fota när du fick pris och mest applåder av alla! Så kul att träffa hela "familjenpyssel" Wow vilket kap din mamma gjorde...hos norrmännen? kompisen köpte snowflack för 660 kr...
vilken snäll mamma du har tången... och sophisticate...och Biography joisses 3 nya alfabet på en ny dag och en CB till dig wow då kan man tänka sig en del dies du vill ha i jul klapp... Va söta vi 2 är på kortet! och vilken julkorts produktion...

Kramisar

tess sa...

fy fanken vad roligt att du vann! Vad din mammsing gjorde för kap fattar jag inte, men skit samma, var säkert jättesmart =D
kram kram kram

Sofia sa...

Grattis till vinsten. Nyfiken som jag är undrar jag om du köpte Magnolias "årsängel" är så nyfiken på hur den ser ut.

Aase/ängel60 sa...

Grattis vännen, en sådan rolig vinst.... Och delad vårdnad om alfabetet Biography vilket lyckokast...... Kram Aase

HelenaK sa...

Tess: Jo mamsingen gjorde ett enormt kap med alfabetet eftersom det i svenska affärer kostar runt 1600kr. Så hon sparade hela 500pix på att köpa det från norrmännen. :)

Malin sa...

Underbara bidrag du lämnat in! jag älskar det vita hjärtat med knapparna. Stort grattis till vinsten av cuttlebuggen. En mycket värdig andraplats tagare, så kul oxå med tanke på din besvikelse efter Scrappiz tävling. Nu var det din tur att vinna. Kram Malin

Augusti_73 sa...

Åh vilken mysig dag ni haft!