onsdag, december 19, 2007

Vad har du i jackfickorna?...

...en hel del tydligen

Min jacka väger bokstavligt talat flera ton, ja kanske inte ton men flera kilo i alla fall. Dags att rensa i fickorna med andra ord.


Det här hittade jag:
  • 4st bajspåsar
  • mössa
  • vantar
  • klicker
  • 4st skrynkliga kvitton
  • hårspänne + hårsnodd
  • ett paket näsdukar (det fanns även använda näsdukar men dom slängde jag direkt.)
  • min prickiga börs
  • puderdosa
  • lypsyl
  • 2st IKEA blyertspennor
  • 2st halva sockerbitar
  • 2st mynt
  • en kastanj
  • en läkerol
  • en tom läkerol ask
  • en IKEA inköpslista
  • en broschyr om Derwents färgpennor
  • ett finskt pass (numera ogiltigt eftersom jag beställt ett nytt)
  • ett fodral med passfoton
Inte undra på att jackan väger massor. Undrar vad det här säger om min personlighet? *skratt*

Det finns säkert något test eller forskning om sambandet mellan innehållet i sina jackfickor samt sin personlighet ;) Om ni har någon teori om detta så vill jag gärna höra.

Vad finns i era jackfickor?

2 kommentarer:

petraso sa...

mINA FICKOR ÄR TOMMA.....vad säger det om min personlighet;)

Men min handväska....
Min Plånbok
en tom plånbok8 skulle ha den till kvitton9
macrara
20 kvitton
Arbetsbeskrivnigs mapp och tidsrapporter
Reklamblad från Kappahl
en stickning med nystan till pulsvärmare
min försvunna zig writer white penna med saknad kork...
a5 kollegeblock
idrottsrabatt häftet
1 tub panokittlim
3 gem..
2 a4 med utskrivna web julkort
1 nyckelknippa
1 passerkort
3 bläckpennor
1 tovat armband i turkost...
sand
1 gummiband...
3 rabattkuponger som gått ut

hm undra vad jag kan rensa bort...

ur kul inlägg...

Ha en bra jul hälsa mamsen och bella... och Lena!

tess sa...

hmm.. blev lite nyfiken så jag kollade mina jack-fickor och hittade:
* snusdosa med en snus kvar
* ett IKEA måttband
* 2st bläckpennor
* kvitto från hockeymatchen Sverige-Tjeckien
* sen nycklarna då med nyckelbandet

men du? varför i hela friden har du 2st halva sockerbitar i din fick?
och kastanj? Resten är ju lite logiska saker man kan behöva, men sockerbitar och en kastanj? *skrattar* du är ju knasig!
*julekram*