torsdag, december 20, 2007

Varför har man två halva sockerbitar i sina jackfickor?...

...förklarningen är väldigt enkel

Visst är jag en aningen knäpp... och stolt över det är jag också. *skratt*
Livet blir så mycket roligare om man är lite knäpp och barnslig.

Men förklarningen till sockerbitarna är faktiskt inte så knäpp som man skulle kunna tro. Halvorna är rester från när jag har köpt latte på stan.

Så här är det: Köper jag en liten latte så vill jag bara ha en halv sockerbit, köper jag en stor så tar jag en hel sockerbit. Man får ju minska sockerintaget där det går... för då kan man äta fler bullar. *asg*

kram
/knäppisen


PS. Kastanjen har blivit kvar sedan hösten. Det bästa med hösten är att plocka kastanjer, som man sedan kan ha som dekorationer hemma. Jag har massvis med kastanjer.

Yatzy tycker också att det är roligt att plocka kastanjer. Hon kör ner nosen under löven tills hon hittar en, sen tar hon den i munnen och kollar på mig och vill att jag ska jaga henne och ta kastanjen. När jag tagit kastanjen så börjar hon om igen. Yatzy är en rolig prick! *ler*

2 kommentarer:

www.paradises.blogg.se sa...

Först måste jag kommentera dina ack så söta granar!! Badanka ger oss många goa ideér som man kan pyssla med hemma! =)
Dina granar blev toppenfina!! =D
En perfekt "gå bort"-present! =)
Sen måste jag bara fråga...hur stora fickor har du i din jacka egentligen??! Herrejisses va grejer!! *haha*
Själv har jag..en inköpslista och en reflex! ;)
Må gott vännen å god jul på dej!!
kram Petra

tess sa...

har aldrig påstått att det inte är charmigt och roligt att vara knasig! =P men man undrar ju när man hör 2 halva sockerbitar i fickorna liksom.. kastanjen var ju inte såå konstigt, har ju alla människor i hela världen i sina jackfickor ;)