tisdag, januari 29, 2008

{Jag vill ha jag vill ha jag vill ha}

...jag vill verkligen ha
.


Stämpelgården har fått in Faber Castells pennor. Åh vad jag vill ha dessa pennor. Helst det här med 120st pennor. Vad mycket kul man skulle kunna ha med dom.
Fast det blir nog till att spara för priset är lite gastkramande för min plånbok, 1600kr. *sparaspara*
.

Jag ska drömma om pennorna på min semester... *skratt*
.

Folk pratar om att shoppa billiga kläder i Thailand. Jag drömmer om att hitta roliga små butiker/stånd med papper, tyg och annat som man kan ha till pyssel. *skratt* Ja, jag är lite knasig men jag är säkert inte den enda eller hur?
.

Och dom där timmarna i Helsingfors, dom ska spenderas i en Tiimari affär, det har jag planerat in i alla fall. Men säg ingenting, det är en hemlis. Jag har inte nämnt det för Lena än, för jag är rädd för mördarblicken. ;-)
.

Det var rena himmelriket att besöka Tiimari när jag var liten. Massa pennor, suddigummin, block och klistermärken framför allt. Ni vet dom där som fanns på rulle och så tog man ett ark. Dom var bäst!!

.
Jag kunde gå där i timmar. Fast jag måste säga att tjusningen var större när jag var liten, blev riktigt besviken när jag besökte Tiimari nu när jag är "vuxen". Fast lite roligt är det fortfarande... *fniss*

.
Nu ska vi fika. Semlor till systrarna Eriksson och muffins till mig. Måste passa på nu innan semester och semester, för efter semestern så är det slut med gottigottgott. Jag ska bli smal.

.
.
puss och kram


.
.
PS. Imorgon börjar resan på riktigt *pirrpirr*

6 kommentarer:

Peterlina sa...

Haha. Om du är knasig så är jag det också. Det roligaste med att gå i affärer nu för tiden är ju att hitta oväntade scrapfynd! :D

HA en underbar resa!

Petra/paradise sa...

Trevlig resa stumpan!!!
ÅÅÅÅÅååÅÅÅååååhhhhh.....jag är inte aaaaalls avis! ;P
Njut ordentligt, lova mej det!!!!
MÅnga kramar Petra
(ps; jag är också jättesugen på dessa pennor, men skulle gärna vilja testa dem innan det blir ett inköp..)

Scrapjo sa...

Jaa, det bästa med att vara i Finland när jag var yngre var nog faktiskt att få vandra runt i alla de däe Tiimari affärerna. Det fanns (och finns) så mycket härligt. Nu har jag ju turen att få ha en sån affär i samma stad jag bor i och behöver inte vänta tills jag är i Finland. Jag hoppas ni får en jättehärlig resa och att era dagar i Finland innan ni drar vidare blir toppen!

tess sa...

du.. jag behöver din hjälp lite tror jag..
syrran min håller oxå på med scrap.. (har för övrigt tipsat henne om din sida) =P
hmm.. ja, jo.. nä, hon vill ha en sån där.. Silhouette maskin som finns på http://www.quickutz.com/qk2/silhouette/
vet du nånstans man kan köpa billigare än typ 3800:- ? =/
Ha det superbra nu!!!! KRAAM

Kjuty sa...

Hej min söta vän!
Vet inte om du kommer ha tillgång till dator...
Ville bara önska er en underbar semester, kanske är det redan för sent, men nu vet du iaf att jag tänker eller har tänkt på dig/er, ahh beroende på när du ser detta. =)

Puss o kram från Virrpannan Doris!

Sussig sa...

Jag ska oxå till Thailand snart och har precis samma shopping drömmar som du har, så jag tror det är helt normelt för kläder kan man ju köpa hemma!!! :)