lördag, januari 05, 2008

.:Årets första kort:.

[*edited 6 jan 2008- svar på frågor]
.

Det här kortet gjorde jag efter Peterlinas kortskiss till hennes christmascrop, men jag hann inte bli klar i tid så nu har den legat här i flera dagar och väntat på att bli fotograferad.
.

Jag glömmer bort att det bra-iga ljuset bara uppenbarar sig på dagen. Idag kom jag ihåg att ta fram kameran innan mörkret infann sig. Det är så skönt att tänka att det blir ljusare för varje dag som går. :)

.
Ett av mina pysselmål för 2008 är att göra fler kort utan stämpelmotiv.

.
* Dom två stjärnorna som är målade med turkos akrylfärg är chipboard. Använde även dom som mall och ritade av stjärnorna på olika mönstrade papper. Även stjärnan som har en urklippt stjärna i sig är chipboard, men den använde jag bara som mall. Dom små silvriga stjärnorna är grungeboard som jag har embossat.
.
nattinatt

12 kommentarer:

myamia sa...

Superfint!!! Synd att du inte hann färdigt i tid! Maria

Smarre sa...

Åh vilket underbart kort! Jag som älskar stjärnor skulle rama in det och ha som tavla. :-)

Dani sa...

Wow jättefint kort. Färgerna är helt underbara.

Maria sa...

Åh, åh, åh! Så fantastiskt snyggt och i min absoluta färgkombo! Detta hamnar på hedersplats i min inspirationsmapp och riskeras att CASE/liftning inom kort! *trånar*
Hoppas du haft en bra jul och nyår och att ditt 2008 börjat och fortsätter bra! Kram!

Kicki sa...

Det här kortet är helt underbart tycker jag!!! LÄckert med metalltråden!
Kram Kicki

Anonym sa...

underbar annorlunda kort, roligt att se ngt nytt kram mamma. ps. du är så duktig på detta.

Karin sa...

Vilket fantastiskt fint kort du gjort!
/KarinE

Sofia sa...

Kanonsnyggt kort

Carina sa...

Så snyggt så snyggt!! Härliga färger och så snyggt med alla stjärnor och metalltråden.
Är det chipboard eller grungeboard?

eldh sa...

Men Gud så snyggt!!! Har du använt dig av redan färdiga chipboards eller stansat ut? / Elin

Anonym sa...

Det här kortet var ju bara helt fantastiskt!!!! Så snyggt! Jag är imponerad...
/Magdalena

Anna Göransson sa...

Helt underbart snyggt kort.
Du inspirerar :)

/Anna