fredag, mars 28, 2008

Överraskande post

Jag väntar på paket, roliga paket. Två från andra sidan Atlanten, ett månadspaket från Jommas och en annan beställning på en massa papper som jag gjorde för länge sen.

Varje dag har jag rusat till brevinkastet men näpp ingen post till mig. Jag tänkte att idag borde något av dom komma. Vet ni vad brevbäraren stoppar ner i mitt brevinkast? Ett liten påse chips. Högst märkligt men inte det värsta...

Det värsta är att vi har börjat en "du-är-vad-du-äter" period. En åtta veckors period där vi ska vara nyttiga. Jag är en sockergris av stora mått. Speciellt svag är jag för bakelser, kakor och choklad. Nu har jag varit utan socker i tre dagar och redo att klättra på väggarna. Det tog all min kraft att bara gå förbi bageriet och så kommer brevbäraren och slänger in chips in i mitt hem!
Jag ska stämma dom jävlarna. *skratt*

Om det här inte stärker min karaktär så vet jag inte vad som gör det!

Ha en trevlig fredag och massa kramar
/sockersöta Helena

PS. Imorgon är det mässa. Jag ska ha med mig egen nyttig matsäck och nej, jag har inte öppnat chipspåsen.

1 kommentar:

petraso sa...

hoppas allt gick bra i dag!!!!
Va shoppade du???
Vill veta!

Och mig fick du nte träffa
och jag inte dig mamsen och söta bella!! 3 glada söta Flickor från borås!!! puss på er