tisdag, april 15, 2008

Däckad...

...av huvudvärk

Den vilda helgen lämnade spår efter sig i form av en mega migrän attack. Nu undrar ni säkert vad jag menar med vild? Ni kommer bli besvikna. *skratt* Eftersom jag mest hänger här hemma och inte träffar så mycket folk så var den här helgen vild för mig.

I fredags var underbara Ida här på besök. Lördagen spenderades hemma hos Johanna & Jennie. God mat, efterrätt!, körslaget, massa mys och kortspel. I söndags hade jag en dejt med Sara som var hemma på besök från Gotland. Har säkert inte sett henne på ca. 2 år. Vi strosade runt i Knalleland och Sara passade samtidigt på att shoppa en hel del. (Ingen shopping för mig eftersom mitt konto står på noll kronor.) Dagen avslutades med fika på café. Där fick vi sällskap av andra vänner som jag inte heller sett på jättejättejätte länge. När jag kom hem så kröp jag direkt ner i sängen och däckade.

Min hjärna var chockskadad av all socialkontakt kan man säga. Jag har provat med Treo, migräntabletter, vetevärmekudden, gråt och sömn. Inget har hjälpt hittills... så nu ska jag försöka skrämma iväg onda huvudet med en kaffekick!

Håll tummarna! Ni får njuta av min "fina" teckning tills jag är på fötter igen. *skratt*

4 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Du är ju fantastiskt duktig att rita - hoppas du slipper det där snart så du orkar pyssla istället.
Krya på dig *Kram*

Anonym sa...

väldigt "talande" bild
Har du provat med avslappnande bubbelbad, kanske det tar bort spänningshuvudvärken?
Hoppas du hade roligt ändå
krya på dig
puss mamma

tess sa...

så du kan rita lika bra oxå alltså? hmm.. varför har du så många talanger och jag ingen? ;)

Lily sa...

Åh, vad jobbigt. Önskar jag kunde trolla bort huvudvärken. Du får vila, vila, vila och göra saker du mår bra av så försvinner det så småningom. Känner igen mig i det du skriver, när jag tar ut svängarna och gör saker jag inte brukar så sätter det sig i kroppen på mig. Ofta så blir hjärnan överhettad och jag kan inte varva ner... På kvällen snurrar tankarna i huvudet och de går inte att stoppa, alla roliga upplevelser jag varit med om bearbetas... Jag vaknar flera gånger på natten. Pust. Men det får vara värt det, det är ju så kul att träffa folk. :-) Ibland blir det lite intensivt bara.

Fortsätt att ta hand om dig! *kram*