onsdag, april 23, 2008

Fjärilar...

...så här gjorde jag


Material:

penna
sudd
skalpell
fil
sax
lim
underlägg
(Heidi Swap's butterfly ghostshapes)

1. Jag ritade helt enkelt av fjärilarna på olika papper. Försökte rita mina egna själv men dom såg hemskt mysko ut. ;-)

2. Ritade ut konturerna där jag vill skära för att skapa ett mönster.

3. Använde skalpellen. Vassa blad rekommenderas. (Det är lättare att skära innan man har klippt ut sitt motiv.)

4. Klippte ut fjärilen + en till som bakgrund. Jag gillar att fila kanterna för att få en mer rundad kant. Tycker att det ser snyggare ut men det är ju en smaksak.


5. Klart. Använd som dom är eller smycka dom ännu mer. Måla, chalka, rita, sätt på 3Dlack/glitter osv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är otrolig!! Inte kunde jag väl tro att du gör fjärilarna själv - jo fresten, det kunde jag nog. Undrade just över dina andra dekorationer också. Jag säger bara åååååååååååååå!!!!
Maria

Gunilla/Nilla sa...

Du var mig en finurlig tjej. Jag som är galen i fjärilar kan bara säga att dessa är galet fina! Men vilket pilleri.
Ha en bra dag
kram/Gunilla