torsdag, maj 01, 2008

Filthjärtan...

...super enkelt

Jag kan inte ta åt mig hela äran med hjärtanen. :)
Jag fick min inspiration från underbara Marie och hennes kort/present. (Tack för inspirationen Marie)

Men jag gjorde min egen tolkning och sprider nu vidare lite inspiration. Precis som det ska vara.

Material:
Filt - Jag har använt creative cafe´s underbara filt med prickar på. Finns i flera olika färger hos Scrapaddicted.
Sax
Nål (gärna en lite smalare nål för att inte få för stora hål)
Tråd (jag har använt broderitråd)
Vadd
Papper/Cardstock

1. Klipp ut din form. Jag klippte till hjärtan eftersom jag tycker om hjärtan. Lägg det på ditt papper och gör små hål med nålspetsen längs kanten på hjärtat. Börja sy.

2. När du har ungefär en tredjedel kvar så kan du fylla ditt hjärta med vadd. Hur mycket du tar beror helt på hur bullig du vill att den ska vara. Sy klart den sista biten.
3. Se till att fästa tråden ordentligt när du avslutar.Jag brukar göra knutar. Klipp ur ditt hjärta längs kanten där du har sytt, men var försiktig så att du inte kommer för nära hålen.

4. Klart för att användas!
.
.
Pyssla lugnt och ha en bra 1:a maj!
.
kram

21 kommentarer:

Zarah sa...

...men HIMMEL så finurligt! De är ju SÅ söta! Tack för att du visade hur man gör. :D

SasSa sa...

Ohh de var så snygga!!! Tack så jättemycket för inspirationen och vägledningen=D. Detta lär jag testa;).
Ha en fortsatt trevlig 1 maj.
Kram SasSa

anaber sa...

Ännu en underbart fin egengjord dekoration! Du är verkligen jätteduktig och kreativ.

Marie sa...

Vilka härliga hjärtan!! Tack för inspirationen!!

Kicki sa...

Åh vad bra att du visade! Blev helt kär i hjärtana på kortet som du gjort! Tack för inspirationen!
Kram Kicki

Anonym sa...

Det förvånar mig inte alls att du gjort dessa hjärtan själv. Har jag inte sagt det förut så säger jag det nu, du gör såååååå himla fina grejer. Du är en stor inspirationskälla. Sitter just med ett dopkort där jag hämtat idéer från dig. Tack Helena!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Maria

Petraso sa...

Så fiffigt var det papper under det fatade inte jagTack för beskrivningen...... kommr lifta älskar ju 3d på orten!!!!

Monica sa...

Så superduperfina och fiffiga!

Jennie sa...

Jag älskar verkligen dina hjärtan !!!
Du ger mig massor av insiration alltid vännen!!
Kram kram

Åsa/asamia sa...

Ååååh vilken smart idé - den måste testas. Tack för att du visade så bra!!

Rimna sa...

Åh så fina!
Smart med papper bakom då blir det ju lättare att fästa.

Hoppas det är okej om jag snor idén rakt av...?! Jag har ju köpt sån prickig filt men inte riktigt vetat vad jag ska göra med den.

Ha en skön helg!

Nina sa...

Suuuperfina! :)

Lily sa...

Tack, sötis! Inspirationen går i rundgång här - tack för att du delar med dig.

Hanna sa...

Rolig idé att sy och stoppa fast med pappersbaksida - I like! Och prickarna - vilket fint filt-tyg! :-)

Sandra (Sasha) sa...

Tack för tipset!

Malin sa...

Å dom var ju helt underbar!!
Tack för att du la ut beskrivning, så sugen på att pröva!
Ha en trevlig helg Kram Malin

Anonym sa...

Jag har skickat efter filt:) Jag vet, jag är en riktig härmis!!
Maria

Lina sa...

så himla klurigt! tack söta du för att du visar! Nu så vill jag ju oxå prova
kram o hoppas att du får en skön söndag!

Marja sa...

Ohhh såå häftigt!!

Marja

Kortmanitove sa...

Så fine! Flott å kunne kombinere papir med stoff og garn...
Tove

Aase/ängel60 sa...

Ooops vilka läckra hjärtn, snygga som bara den.
Kram Aase