torsdag, maj 22, 2008

Jordgubbstårta, muffins och panik


Imorgon är det dags för tårtkalas för släkt och vänner. Jag har som vanligt ångest. Födelsedagar är hemska. Tycker inte om all fokus på mig. Usch! Blir illa till mods.

Jag som är mästarinna på att skjuta upp saker och ting, har en lång lista som ska betas av imorgon. *suck*

Baka jordgubbstårta, baka muffins, städa lägenheten, åka en sväng till sopsorteringen, plocka undan alla mina pysselsaker, duscha och fixa mig till representativt skick. Hep, och allt det innan kl 18:00. *panik*

Jag undrar vart den gode fen är när man behöver henne som mest?

.

.

PS. Jaha, tydligen håller hon hus i Saltsjöbaden. Där ser man.


4 kommentarer:

tess sa...

*aaasgarv* du är rolig du.. hon är i saltsjöbaden alltså.. gudars i min låda.

Du missar väl inte schlagern på lördag?
Kalaset kommer gå så bra så bra!
kramis

Åsa/asamia sa...

Hoppas ni får kul på kalaset - och stort Grattis!

knäppgök sa...

Ha ha ha vad kuligt! Skojigt att du kom på att kolla hahaha!!
Vi har precis haft kalas och som min sambo sa: nu har vi städat, bakat och slagit in paket i två dar, kalaset är över och nu är det bara att städa, äta upp resten av det bakade och slänga allt papper från presenterna i två dar! Men trevligt var det i alla fall!

Evelina sa...

Grattis i efterskott!