torsdag, juli 10, 2008

Åh så spännande...


Boken (Sjöjungfrun- Camilla Läckberg) är så spännande så att jag kan inte gå och lägga mig. Har hunnit till cd 8, bara 5 kvar. Ska jag lyssna lite till?, nää klockan är ju redan nästan halv tre. *suck*

Högst på att göra listan imorgon står - Inköp av sladd till cd-spelaren så att jag kan lyssna i sängen istället för att sitta här vid datorn och uggla. :)

Har du tips på någon bra bok så säg gärna till. Vanlig bok eller ljudbok, det spelar ingen roll, jag tar vad som helst. :)

Sommar + böcker = sant


Godnatt

9 kommentarer:

Tanja sa...

WOW!!!! Jag läser oxå precis Sjöjungfrun fast via mobilen så den går typ helta tiden i öronen här på jobbet!!! Tur att det nästan är folktomt här så man får lyssna ifred! Och jag håller med - den är så j*la bra!!!

Ha en toppenfin helg!

Augusti_73 sa...

Jag lyssnar också på den! Tycker att hennes böcker är prefekta att lyssna på när man är ute och går (funkar lite som morot också). Lyssna i sängen går inte, jag somnar... *LOL*
Ha en skön sommar!

Kicki sa...

Ååh! Den boken vill jag också läsa! :D
Håller själv på att läsa tredje boken av Steven Saylor som är lite som en deckare som utspelar sig i antika Rom. Annars tycker jag mycket om Homan-deckarna av Jan Mårtensson.
/Kicki

hannahoj sa...

Herregud det finns så många bra böcker!!! en av favoriterna är Janet Evanovich, vet inte om du har läst något av henne, hon har gjort en serie som jag kallar för "bytes böckerna" alla böcker har nämnligen "byte" i titeln. typ farligt byte, hett byte mm. Dom är bara SÅÅÅÅ roligt samtidigt som dom är spännande och lite fräcka. en sommmar utan en "bytes bok" är ingen sommar.
sedan kan jag rekomendera " en shopaholics berättelse", Kajsa Ingemarssons böcker "små citroner gula" och "lyckans hjul" är också jättebra, dom är ganska sköna att läsa, inga stenklumpar precis. själv har jag precis börjat på "stenhuggaren". camilla läckbergs böcker är ju också superbra! nä, jag skulle kunna hålla på i evigheter. men om du vill ha en skön sommarbok så "bytes böckerna" deffinitivt!!!

/Johanna

Anonym sa...

Härliga badbilder på vovvarna! Kul att det funkade bra när Sally bodde hos er.

Jag läste ut "Sjöjungfrun" igår kväll, hur bra som helst! Har du inte läst Stieg Larssons tre böcker så ska du absolut göra det, de är världsbäst!!! Ha det bra! hälsn Lotta från forumet

Ylwa sa...

Jag har precis fått hem sjöjungfrun, men har inte börjat ännu.
I övrigt är Läckbergs alla böcker värda att läsas/lyssnas på. Dan Browns Änglar och demoner och Da Vinci koden.
Triologin av Stieg Larsson är oxå en favorit.
I övrigt älskar jag svenska kriminalromaner av t ex Åke Edwardsson, Anna Jansson och Arne Dahl.
Ha en skön bok-sommar
//Y

Anna G sa...

Jg håller oxså på att lyssna på Sjöjungfrun i mobilen nu. Har bara det allra sista kvar o det är så spännande! Verkar vara en poppis bok i sommar.
Mina lästips är de två första böckerna av Mons Kallentoft spännande kriminalhistorier med en sidostory om kriminalinspektören Malin Fors.Gillar även lättlyssnat(läst) som Martina Haag I en annan del av Bromma.
Stieg Larsson triolgin är ju given om du inte läst den.

Vill du testa gratis lkudbok i mobilen i en vecka kan du sms: ar bokbuzz till 71160. jag har lyssnat på 3 böcker på en vecka =)

ha en skön semester!

Lajn sa...

Jag läste en jätte bra bok som passar sånna som har hund (och de som inte har också), eftersom boken handlar om en helt galen labrador retriver! Den är så rolig och söt. Bästa jag läst, rekommenderar starkt: "Marley & Jag: Livet och kärleken till världens värsta hund."

Helen sa...

Hej!
Håller med om att slutet är hemskt. Vill rekommendera Diana Gabladons böcker som börjar med "Främlingen" och sluter med "Snö och aska" sammanlagt sex böcker, tegelstenar. kanonbra tycker jag.