tisdag, juli 01, 2008

Hej Herr Kanin

Mitt första försök till att virka ett litet gosedjur. Det var lite trixit i början men jag fick klart den i alla fall. Det är jätte roligt att virka.

Nu håller jag på med en groda. Har 1½ ben kvar och sedan ska den bara monteras ihop. :) Skönt att kunna virka nu när pyssellusten har varit på semester. Blir så rastlös om jag inte har nånting att göra med händerna.

Jag har planer att att virka en pläd och tofflor också. Perfekt "pyssel" att ta med sig på semestern, på balkongen eller ut i det gröna.

5 kommentarer:

Nina sa...

Så söt!! ♥

petraso sa...

Wow har det kommit en kille till er familj?
Är det du som är "mamma" till den..... Sååååååå Fin!!!!

Kan ej virka bara sticka........*snyft*

anaber sa...

Kanonfin kanin!

Har också funderat på att ta med mig en stickning på semestern men på nåt sätt känns det lite bakvänt att sticka en varm filt mitt i varma sommaren. Ja, jag är nog lite knasig. *s*

karin sa...

hej! vilken fin!!! har du mönster du kan dela med dig av till kaninen också?

hälsningar karin

HelenaK sa...

Karin- När jag gjorde kaninen så utgick jag från grodmönstret men gjorde den mycket större, jag testade mig fram därav så är inte något av armar, ben eller öron identiskt lika. Glömde bort hur jag hade gjort när jag skulle göra andra armen/benet/örat. *skratt*