fredag, augusti 15, 2008

Du är inte klok Madicken...

...eller Yatzy rättare sagt

Dagens roliga händelse.

Jag och Yatzy var på promenad. När vi gick ut så var det solsken med lite mörka moln. Efter en stund så öppnar sig hela himlen. Hinkvis med regn ;-)
Det repareras och byggs vägar lite här och var just nu så när vi kom till en vägarbetsplats så stannar en bil in för att släppa förbi en buss. Yatzy får spader och ska prompt med bilen.

Yatzy- Hejdå mamma, jag åker bil. Ses hemma sen!
Jag- Men det är ju ingen du känner.
Yatzy- Men den är ju silvrig. Hejdåååå.

Det var bokstavligen vad hon sa. Lilla prickiga prinsessan tycker inte om regn. Yatzy blev väldigt ledsen och förvånad när hon såg bilen köra iväg, UTAN henne. Sedan var det supermegaturbo fart hem.

Du är inte klok Yatzy.

1 kommentar:

Lotta sa...

Hon är för söt lilla Yatzy*s*

Vilken kul lista! Den snor jag till min blogg om det är ok... Ha det fint! Lotta & Judith