onsdag, augusti 19, 2009

En kanelbulle eller en virkad ros?

Jag har försökt virka den här rosen flera gånger nu. Första gången gick det totalt åt pipsvängen, andra gången blev den lika stor som en sån där café kanelbulle (den fick knappt plats i handen) och nu tredje gången så är den ungefär lika stor som en vanlig kanelbulle! (?)

Jag förstår mig inte på mönster, jag vet inte hur man läser mönster. Jag vill ha klara direktiv! Steg-för-steg beskrivning för dumskallar är vad jag behöver. *skratt*

Igår roade jag mig själv genom att repa upp två påbörjade projekt, en "toffla" som ser mer ut som en strut och en "uggla" som ser mer ut som en mössa. Jag är totalt hopplös!

Jag vill ju bli lika duktig som TipsyTessie, hennes saker är ju bara så läckra.

Mammaaaa!!! Kom och hjälp mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte så svårt.
du måste lära dig först vad alla
maskarna heter och sen förkortningarna. sen är det bara tuta o köra.lätt som en plätt!!!!!
kram mamma:}

Snorkfröken sa...

Tänkte först "Vad skönt det är att ibland få inse att det finns i allafall någon uns av rättvisa i den här världen. Man kan ju faktiskt inte vara expert på allt. Räcker det inte med att du är en Gudinna på att måla, scrappa, göra kort osv?!"

Men så läste jag efterföljande inlägg och kunde konstatera: Nej, det räckte tydligen inte. För de där rosorna var bara hur söta som helst. Det är bara att gilla läget - du är en Gudinna på att virka också...

Tack för all inspiration och glädje du sprider med din blogg!! Jag är en flitig läsare, även om jag är dålig på att kommentera.

Lindzi sa...

Samma här. Jag sitter med den rosen. Nu får svärmor hjälpa mig snart. Jag ville ju också bjuda på prinsesstårta.